مقاله مدیریت کسب و کار و بهره وری پودمان مدیریت خانواده

مقاله درس مدیریت کسب و کار و بهره وری پودمان مدیریت خانواده (در عصر حاضر)

پودمان : مدیریت خانواده در عصر حاضر

موضوع مقاله : عوامل مؤثر بر پیشرفت و ترقی کسب و کار و اهمیت بهره‌وری و شاخص‌های مرتبط با آن

رشته مدیریت خانواده

فرمت فایل word ،  حجم فایل ۱۶۵kb 

تعداد صفحه : ۱۶

قیمت : ۲۵۰۰ تومان

شامل: صفحه ی روی جلد ، مقدمه، متن تحقیق ، نتیجه، پیشنهاد، منابع

خلاصه مقاله :

مقدمه

تلاش برای بهبود و استفاده مؤثر و كارآمد از منابع گوناگون چون نیروی كار سرمایه، مواد، انرژی و اطلاعات، هدف تمامی مدیران سازمانهای اقتصادی و واحدهای تولیدی صنعتی و مؤسسات خدماتی می باشد.

وجود ساختار سازمانی مناسب، روشهای اجرائی كارآمد، تجهیزات و ابزار كار سالم، فضای كار متعادل و از همه مهمتر نیروی انسانی واجد صلاحیت و شایسته از ضروریاتی می باشند كه برای نیل به بهره وری مطلوب باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

مشاركت كاركنان در امور و تلاشهای هوشیارانه و آگاهانه آنان همراه با انضباط كاری می تواند بر میزان بهره وری و تعمیر برای بهبود بهره وری بویژه در یك محیط متلاطم و توأم با ناامنی تأثیر گذارد.

روح فرهنگ بهبود بهره وری باید در كالبد سازمان دمیده شود كه در آن میان نیروی انسانی هسته مركزی را تشكیل می دهد.

یكی از مهمترین اهداف در هر سازمان ارتقاء سطح بهره وری آن است و با توجه به اینكه انسان در ایجاد بهره وری نقشی محوری دارد درخواستهای او در سازمان اثری كلیدی بجا می گذارد.

تعريف کسب و کار

نويسندگان مختلف، تعاريف متفاوتي از کسب و کار دارند.

در واژه نامه‌ي آکسفورد کسب و کار به معني خريد و فروش و تجارت آمده است.

در واژه نامه‌ي لانگ من کسب و کار به فعاليت پول در آوردن و تجارتي که از آن پول حاصل شود، گفته مي‌شود.

به زبان ساده، کسب و کار عبارت است از  :

حالتي از مشغوليت و به طور عام، شامل فعاليت‌هايي است که توليد و خريد کالاها و خدمات با هدف فروش آنها را به منظور کسب سود، در بر مي‌گيرد.

  • بر طبق نظر (ارويک و هانت) و کاري که در آن خدمات يا کارهايي که ديگر افراد جامعه به آن نياز دارند و مايل به خريد آن هستند و توان پرداخت بهاي آن را دارند، توليد، توزيع و عرضه مي شود. ،

  • (پترسن و پلومن) بر اين باورند که هر تبادلي که در آن خريد و فروش صورت گيرد، کسب و کار نيست، بلکه کسب و کار، هر نوع تبادل تکراري و تجديد شونده ي خريد و فروش است.

  • پروفسور (اون) ، کسب و کار را يک نوع کاسبي مي داند که طي آن کالاها يا خدمات براي فروش در بازار توليد و توزيع مي شوند.

بنابراين با توجه به تعاريف ياد شده مي توان دريافت که کسب و کار با خريد و فروش کالاها، توليد کالاها يا عرضه ي خدمات، به منظور به دست آوردن سود، سر و کار دارد.

 برای دانلود روی دکمه خرید کلیک کنید

 

مطالب مرتبط :

مقالات دانشگاه جامع علمی و کاربری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *