TAGS: اسنپاسنپ چیست؟تاکسی آنلاینتاکسی انلاین اسنپتاگسی اسنپچگونه در اسنپ ثبت نام کنم؟راننده اسنپلینک دانلود اسنپ

اسنپ اولین سرویس هم سفری آنلاین ایران

اسنَپ (به انگلیسی: Snapp) نخستین سرویس هم سفری آنلاین در ایران است که از زمستان سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد. مالکیت این نرم‌افزار متعلق به گروه اینترنت ایران می‌باشد. این نرم‌افزار هم اکنون در تهران، کرج، اصفهان، شیراز و مشهد فعال است.

برای درخواست خودرو از طریق این اپلیکیشن، مسافران پس از مشخص نمودن مسیر سفر و مشاهده هزینه سفر، تقاضای سواری کرده و این اپلیکیشن به طور خودکار مسافرین را با نزدیکترین راننده مرتبط می‌سازد و موقعیت مسافر را به راننده می‌فرستد و راننده در صورت تمایل آن را تأیید می‌کند. همچنین مسافران نیز می‌توانند موقعیت رانندهٔ خود را مشاهده کنند. در اسنپ امکان پرداخت هزینه به هر دو صورت نقدی و غیرنقدی وجود دارد. پس از آغاز به کار این نرم‌افزار، در برخی موارد اسنپ مورد انتقاد صنف تاکسیرانی قرار گرفت و به عملیات تاکسیرانی غیرقانونی، پایین آوردن قیمت و خدمات ناایمن متهم شد. با این وجود اسنپ در دو سال اول فعالیت خود با میانگین رشد ماهیانهٔ ۱۰۰ درصدی توانست به یکی از بازیگران اصلی تجارت الکترونیک در ایران تبدیل شود. در حال حاضر اسنپ با بیش از ۲۰۰ پرسنل تمام وقت، ده‌ها هزار کاربر به‌عنوان راننده و صدها هزار کاربر به‌عنوان مسافر توانسته به یکی از سیستم‌های حمل و نقل هوشمند در شهر تهران تبدیل شود.

 نرم‌افزار اسنپ در حال حاضر برای ۲ سیستم عامل اندروید و آی‌اواس منتشر شده‌است و البته در این پست این امکان را دارید تا توسط کامپیوتر نیز از اسنپ تاکسی بگیرید !😀

مالک اسنپ، «گروه اینترنت ایران» است. این گروه بزرگترین گروه کسب و کار اینترنتی در ایران است که در حال حاضر پنج کسب و کار اینترنتی را راهبری کرده و در حقیقت مالک آن‌ها به حساب می‌آید. این گروه که در سال ۱۳۹۳ تأسیس شده در حال حاضر علاوه بر «اسنپ»، استارت آپ‌های «بامیلو»، «زودفود»، «پین‌تاپین» و «اسکانو» را نیز مدیریت می‌کند. شرکت‌های MTN و ایرانسل از سهامداران گروه اینترنت ایران هستند. شرکت آفریقای جنوبی ام تی ان در سال ۱۳۹۵، ۲۰ میلیون دلار در اسنپ سرمایه‌گذاری کرد.در حال حاضر شهرام شاهکار مدیرعامل اسنپ می‌باشد.

امکانات نرم‌افزار اسنپ :

برآوردهزینه سفر :

برنامه اسنپ به طور خودکار هزینه سفر را محاسبه کرده و پرداخت هزینه سفر به دو صورت آنلاین و نقدی قابل پرداخت است.

امتیاز دهی به راننده :

مسافران می‌توانند از پایان سفر بر اساس میزان رضایت از سفر به راننده امتیاز دهند. این شیوه امتیازدهی منجر به ایجاد سیستم نظارتی هوشمند می‌شود. از سوی دیگر میانگین امتیاز راننده، تأثیر مستقیمی در افزایش تعداد سفر کاربر راننده دارد. مسافران به راننده‌ها بین یک تا ۵ امتیاز می‌دهند و اگر پایین‌تر از عدد ۵ را انتخاب کنند باید دلیل آن را مشخص کنند. رانندگانی که امتیازشان بین ۴ تا ۵ است در اولویت سرویس‌دهی قرار می‌گیرند.

امتیاز دهی به مسافر :

راننده‌ها نیز با انتخاب گزینه‌های بله و خیر میزان رضایت‌شان از یک مسافر را نشان می‌دهند که این موضوع نیز در صورت نارضایتی رانندگان از یک مسافر خاص منجر می‌شود که پشتیبانی شرکت با مسافر تماس بگیرد و از او در رابطه با سفرهای اخیرش با سرویس اسنپ سوالاتی را بپرسد تا در صورت صحت، امنیت و آرامش رانندگان دیگر را با ارایه ندادن سرویس به آن مشتری خاص تأمین نماید.

امکان به اشتراک‌گذاری سفر :

زمانی که سفری پذیرفته و مشخصات راننده نمایان می‌شود، مسافر این امکان را دارد که مشخصات سفر خود را با دوستان یا خانواده خود به اشتراک بگذارد. در این حالت مشخصات راننده، خودرو، مبدأ و مقصد و حتی مسیری را که راننده طی می‌کند را به صورت زنده مشاهده می‌کنند.

انتخاب نوع سرویس :

اسنپ در نسخه جدید ویژگی جدیدی را معرفی کرده که به کاربر این امکان را می‌دهد که بنا به نیاز خود، نوع سرویس اسنپ خود را انتخاب کند. در حال حاضر اسنپ ۴ سرویس اسنپ اکو (به‌صرفه و فوری)، اسنپ پلاس (برگزیده و خاص) اسنپ رُز (سرویس ویژه بانوان) اسنپ باکس (پیک موتوری) را در اختیار کاربران قرار داده‌است. چنین سرویس‌هایی فضایی را برای کاربران مهیا کرده‌است که بنا بر نیازشان، سرویس مورد نظر را انتخاب کنند.

گزینه‌های سفر :

بعد انتخاب مبدأٔ و مقصد، در سمت چپ «گزینه‌های سفر» را خواهید دید که با لمس آن سه دکمه «انتخاب مقصد دوم»، «رفت و برگشت» و «توقف در مسیر» ظاهر می‌شود که می‌توان از آن‌ها استفاده نمود.

کد تخفیف :

علاوه بر سرویسهای متنوع، اسنپ در مناسبتها و موقعیتهای مختلف تخفیفهای متنوعی را نیز برای رفاه حال مسافرین در نظر می‌گیرد. برای استفاده از این تخفیفها عموماً باید «کد تخفیف» مربوطه توسط مسافر در هنگام ثبت درخواست سفر وارد شود. برخی از این کدهای تخفیف فقط برای کاربرانی است که اولین بار از اسنپ استفاده می‌کنند. برخی دیگر از کدهای تخفیف می‌تواند توسط همه مسافران مورد استفاده قرار گیرد.

جوایز و تقدیرنامه‌ها :

  • مقام اول در جشنواره وب و موبایل ۹۵ در دو بخش داوری و انتخاب مردم

  • برنده تندیس در سومین جشنواره کاربردپذیری UXTehran

  • برند برگزیده و حامی نام خلیج فارس در همایش روز ملی خلیج فارس

  • یکی از برترین‌های صنایع و واحدهای اثرگذار در تحقق سند چشم‌انداز افق ۱۴۰۴ در همایش سیاست‌های صنعتی، تجاری و خدماتی در افق ۱۴۰۴

  • برگزیده همایش چشم‌انداز کسب و کار و کارآفرینی در افق ۱۴۰۴

  • شرکت در اولین نمایش بین‌المللی توانمندی‌های صنعت حمل‌ونقل شهری با رویکرد اقتصاد مقاومتی

  • دریافت تندیس مدیر موفق از نخستین همایش شیوه‌های نوین مدیریت

  • دریافت تندیس و لوح تقدیر از اولین کنفرانس بین‌المللی تجارت کم کربن در ایران

واکنش‌ها :

با افزایش محبوبیت تاکسی‌های اینترنتی چون اوبر، بسیاری از شرکت‌های دیگر مدل کسب و کار آن را تکرار کرده و این روند به «اوبری سازی» مشهور شده‌است. پس از فعالیت خدمات مسافربری موبایلی چون اسنپ و افزایش کاربران آن، انتقاداتی از عملکرد آن مطرح شد.در بسیاری جاها آنان مورد حملات صنف تاکسیرانی قرار گرفتند و به عملیات تاکسیرانی غیرقانونی، پایین آوردن قیمت و خدمات ناایمن متهم شدند. سازمان تاکسیرانی با زیر سؤال بردن امنیت این خدمات، فعالیت آنها را غیرقانونی خواند و مدیرعامل تاکسیرانی با فعالیت این آژانس‌ها مخالفت کرد. میثم مظفر رئیس وقت سازمان تاکسیرانی، نحوه جذب رانندگان این سرویس‌ها را نامشخص و فعالیت آن‌ها را بدون مجوز خواند. اما محمود واعظی وزیر ارتباطات وقت در یک برنامه تلویزیونی از فعالیت این شرکت‌ها دفاع کرد و اظهار کرد در وزارت ارتباطات بر این باوریم که باید از این نوع کسب و کارها حمایت کنیم. در سال ۱۳۹۵، اسنپ برای جذب تدریجی تاکسی‌ها اعلام آمادگی کرد تا درکنار دیگر خودروها از تاکسی‌ها هم استفاده شود .

اگر میخواهید تجربه اسنپ را با طعم کامپیوتر تجربه کنید  اینجا  کلیک کنید 

مطالب مرتبط  :

اولین تاکسی پرنده در آسمان دبی آزمایش شد
 

منبع : سایت ویکی پدیا

Author

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *