Information management یا مدیریت اطلاعات چیست ؟

IM چه کاربردی دارد ؟

با com01 همراه باشید ...

مدیریت اطلاعاتInformation management یا IM)

شامل :

👁مدیریت و جمع‌آوری اطلاعات از یک یا چند منبع و ارائه آن اطلاعات به یک یا چند مخاطب است👁

مدیریت به معنی سازماندهی و کنترل ساختار، ترکیب و پردازش و ارائه اطلاعات است.

مدیریت اطلاعات ، به عنوان توانایی کل سازمان در مورد :

  • ایجاد

  • حفظ

  • بازیابی و قابل دسترس ساختن فوری اطلاعات درست، در مکان درست، در سازمان درست، در دست افراد شایسته با کمترین هزینه، در بهترین رسانه‌ها، برای بکارگیری درتصمیم گیری توصیف شده‌است.

مدیریت اطلاعات

تولید اطلاعات به عنوان یک محصول تلقی می شود  و شامل عناصر عملکردی متعاقبی می باشد که مربوط به سازمان و محیطهای آن است :

  • دریافت (درک) : ورود اولیه اطلاعات، خواه بدست آمده یا تولید شده در یک سازمان

  • ثبت : کسب فیزیکی اطلاعات

  • بررسی (جریان) : انتقال با توجه به نیازهای خاص سازمان

  • انتقال : جریانی که در یک سیستم اطلاعات اتفاق می‌افتد

  • ذخیره : پیش بینی برخی استفاده مورد نظر در آینده

  • بازیابی : جستجوی اطلاعات ثبت شده

  • ارائه : گزارش، ارتباط و...

به طور خلاصه ، مدیریت اطلاعات مستلزم :

1- سازماندهی

2- بازیابی

3- کسب

4- تأمین امنیت و حفظ اطلاعات است

👁مدیریت اطلاعات اشتراک و ارتباط نزدیکی با مدیریت داده‌ها دارد !!!👁


خلاصه که بخشی از کار com01 جمع آوری و دسته بندی اطلاعات است و شما بازدید کننده محترم میتوانید اطلاعات شلوغ پلوغ خودتان را  به com01  واگذار نمائید و شسته رفته تحویل بگیرید !

🌷فعلا تحلیل این اطلاعات به عهده شما هست، هر چند در آینده ای نزدیک com01 کار تحلیل رو هم به عهده میگیرد...🌷