Information management یا مدیریت اطلاعات چیست ؟
IM چه کاربردی دارد ؟
با com01 همراه باشید …
مدیریت اطلاعات ( Information management یا IM)
شامل :
👁مدیریت و جمعآوری اطلاعات از یک یا چند منبع و ارائه آن اطلاعات به یک یا چند مخاطب است👁
مدیریت به معنی سازماندهی و کنترل ساختار، ترکیب و پردازش و ارائه اطلاعات است.
مدیریت اطلاعات ، به عنوان توانایی کل سازمان در مورد :
-
ایجاد
-
حفظ
-
بازیابی و قابل دسترس ساختن فوری اطلاعات درست، در مکان درست، در سازمان درست، در دست افراد شایسته با کمترین هزینه، در بهترین رسانهها، برای بکارگیری درتصمیم گیری توصیف شدهاست.
تولید اطلاعات به عنوان یک محصول تلقی می شود و شامل عناصر عملکردی متعاقبی می باشد که مربوط به سازمان و محیطهای آن است :
-
دریافت (درک) : ورود اولیه اطلاعات، خواه بدست آمده یا تولید شده در یک سازمان
-
ثبت : کسب فیزیکی اطلاعات
-
بررسی (جریان) : انتقال با توجه به نیازهای خاص سازمان
-
انتقال : جریانی که در یک سیستم اطلاعات اتفاق میافتد
-
ذخیره : پیش بینی برخی استفاده مورد نظر در آینده
-
بازیابی : جستجوی اطلاعات ثبت شده
-
ارائه : گزارش، ارتباط و…